Palautetta pullopostilla vesilaitokselle

Kirjauduttuani verkkopankkiini huomasin, että HS-Vesi laskuttaa nyt erittäin mielenkiintoisella jaksotuksella asiakkaitaan. Onneksi he eivät sentään tätä laskutusta jättäneet joulun tienoolle. Olisi monessa perheessä lahjaton joulu. Lahjattomuutta taitaa olla sielläkin heidän laskutuksessa, kun ensin ei tule laskua juuri laisinkaan (laskutusväli 6 kk eli 03/13 ja 09/13) ja sitten tulee kuukauden välein ainakin omaan talouteeni liittyen kohtuullisen suuret vesilaskut (laskutus 09/13 ja 10/13). Jo tuo heidän perimänsä mihinkään perustumaton perusmaksu on kohtuuton ja se, että he katsovat kaiken kiinteistöön tulevan veden myös jätevedeksi.

Moni omakotilainen kastelee esimerkiksi pihaansa kesällä, eikä se mene jätevedeksi vaan sinne samaan, minne taivaallinen vesi. HS-Veden laskutuksen taivastelussa en ole varmaankaan yksin, sillä useampi on sitä noitunut, ja kun heidän ”palvelu”numeroosa soitin, niin palvelu oli samaa tasoa kuin laskutuksessa – ei vastausta, eikä ketään joka kantaisi vastuuta.

En tiedä pystyykö veden toimitusta kilpailuttamaan, mutta syytä olisi, jos toiminta on näin vesiperäistä. Ainakin minä laitan tämän nyt tulleen laskun osalta rahahanan kiinni, enkä maksa laskua eräpäivään mennessä, sillä katson laskutuksen nyt kohtuuttomaksi. Toivon, että he ottavat yhteyttä, jotta saan selvityksen siitä, miksi tämä laskutus on nyt näin? Loppuun vielä annan ilmaisen brändivinkin, HS-Vesi voisi muuttaa nimensä HV-Vedeksi.

 

Anttijussi Vikman

Kommentointi on suljettu.