– Olimme hetken aikaa vielä pankin tiloissa, jonka jälkeen muutimme, Kontun Pirkanmaan aluejohtaja Jenni Koivisto muistelee.
Kontu siirsi toimintansa Toijalan Nahkialanlammen kupeeseen Haittilantielle. Samassa rakennuksessa toimii muun muassa myös kangaspuiden ja kudontavälineiden valmistaja Toika. Päätös uuden tilan sijainnista määräytyi koko ikänsä Akaassa asuneen, Kontun Pirkanmaan aluepäällikkö Päivi Koitmaan mukaan asiakaskunnan sijainnin ja tarjolla olevien tilojen perusteella. Koiviston ja Koitmaan mukaan valinta on osoittautunut erittäin toimivaksi.
– Ihan kuin kotiin olisi tullut, Koitmaa kuvailee uusia tiloja.
– Hyvin on onnistuttu sisustuksessa. Ihastelin myös tätä metsäistä maisemaa, kun tänne ensimmäisen kerran tulin, Koivisto jatkaa.
Paikallisuus on Koitmaalle tärkeä arvo. Hän on työskennellyt alan töissä Akaassa ensin yksityisyrittäjänä, jonka jälkeen hän siirtyi OP Isännöinnille vuonna 2020.
– Totta kai halusin, että meillä on toimipiste Akaassa myös jatkossa. Meillä on täällä paljon asiakkaita, Koitmaa perustelee.
Hänen näkemyksensä mukaan oma toimipiste täytyy olla olemassa, jos paikkakunnalla haluaa toimia ja näkyä. Tämä oli Koitmaan mukaan myös asiakkaiden toive.
– Mielellämme palvelemmekin asiakkaita henkilökohtaisesti. Se on mielestäni tärkeää etenkin pienillä paikkakunnilla. Täällä ihmiset haluavat tavata isännöitsijän ja kiinteistösihteerin ja nähdä, kuka heidän taloaan hoitaa.
– Tilat mahdollistavat sen, että meillä voi olla täällä työntekijöitä enemmän, Koitmaa kertoo.
Asiakkaiden näkökulmasta konkreettisin muutos heijastuu alkuvaiheessa arkisiin asioihin.
– Meidän yhteystietomme muuttuivat. Muutoksesta on tiedotettu taloyhtiöiden ilmoitustaululla. Osakkaille lähetettiin tieto vielä sähköpostitse, Koivisto kertoo.
Uusien nettisivujen myötä asiakkaiden palvelut ovat monipuolistuneet. Nettisivuilta löytää esimerkiksi erilaisia ilmoituslomakkeita ja henkilökohtaiset asukassivut, josta voi nähdä muun muassa oman maksuhistoriansa.
– Täällä on paljon 70-luvun asuntokantaa. Jos taloyhtiössä ei ole mitään tehty, niin nyt sitten vaatisi jo paljon remonttia, Koitmaa analysoi.
Kontu haluaa Koiviston mukaan auttaa asukkaita nauttimaan sujuvasta asumisesta. Samaan aikaan kun paikallisuus koetaan etenkin Akaassa tärkeäksi, painottaa Koivisto yrityksen halua johtaa esimerkillään isännöintialaa uuteen aikaan. Asukassivuille suunnitellaan tulevaisuudessa muun muassa saunavuorojen sähköistä ajanvarausta.
– Käytämme paljon sähköisiä järjestelmiä. Palvelemme myös heitä, joilla ei ole älypuhelimia tai tietokoneita, mutta meillä on sähköisten palveluiden kautta mahdollista hoitaa lähes kaikki asiat halutessaan, Koivisto kertoo.