Ylöjärveläinen lihanjalostaja: ”Lähiruoka-termi on kokenut jo inflaation”

Toimitusjohtaja Tero Sivula arvelee, että lähiruoka-termi on menettänyt terävän kärjen. Ylöjärveläisen lihanjalostajan mielestä aito lähiruoka ei nauti sellaista suosiota, kun se ansaitsisi. (Kuva: Matti Pulkkinen)Veljekset Mattila Oy:stä on varttunut 63 toimintavuotensa aikana vahva suomalainen elintarvikebrändi. Suuri yleisö tuntee ylöjärveläisen lihanjalostajan esimerkiksi savusaunapalvista ja Julkujärven lenkistä. Toimitusjohtaja Tero Sivula sanoo, että nykyään MattilaBros.-nimellä toimiva yritys valmistaa kaikki tuotteensa sataprosenttisesti käsityönä. Lisäksi osa yrityksen käyttämästä raaka-aineesta tulee kotimaakunnasta Pirkanmaalta. Lihanjalostaja kyseenalaistaa lähiruoan aidon arvostuksen – sitä jaetaan ovensuukyselyissä ja arvoissa mutta ostosvalinnat ovat usein aivan jotain muuta.
TERVE!

Tämä sisältö on lehden tilaajille.
AS DIGI tutustumistarjous 8 viikkoa 3,90 €.