Ruokapalvelut teki marraskuussa 2024 laajan asiakastyytyväisyyskyselyn kouluihin ja päiväkoteihin. Kyselyyn vastasi noin 800 koululaista ja 240 lasta päiväkodeista.
Kyselyssä selvitettiin asiakkaiden mielipiteitä ruokalistasta, ruokien ja salaattien mausta sekä ulkonäöstä ja asiakaspalvelusta. Tulokset ovat ruokapalveluiden näkökulmasta erittäin hyvät.
– Tuloksia käytetään asiakastyytyväisyyden kokonaisvaltaiseen parantamiseen kaikilla osa-alueilla. Palaute antaa meille tukea tarjota jatkossakin hyviä ja monipuolisia aterioita, kertovat ruoka- ja siivouspalvelupäällikkö Taina Matilainen sekä tuotannonsuunnittelija Jaana Kimari kaupungin artikkelissa.
Matilaisen ja Kimarin mukaan tavoitteena on edelleen vastata asiakkaiden tarpeisiin muun muassa ravitsemussuositukset huomioiden.
Noin kolme neljästä koululaisesta arvioi salaattilistan olevan hyvä ja vaihteleva tai ok. Salaattien ulkonäön arvioi herkulliseksi tai hyväksi 69 prosenttia vastaajista, kun parannettavaa oli 31 prosentin mielestä.
Henkilökunnan toiminta oli ystävällistä ja iloista, yleensä ystävällistä tai ok 94 prosentin mielestä.
Päiväkodeissa ruoasta ilmoitti pitävänsä 87 prosenttia lapsista. Heistä 8 prosenttia ilmoitti ruoan olevan ok, kun viisi prosenttia ei pitänyt ruoasta.
Henkilökunnalle antoi hymynaaman 71 prosenttia ja neutraalin naaman 18 prosenttia. Surunaaman oli valinnut 11 prosenttia vastaajista.