Pirha vastaa nimimerkille Yksi monista harmistuneista: Akaan puhelinpalvelussa on ollut parempi tilanne kuin vuosi sitten

21.06.2024 10:00

Osastonhoitaja Anu Beadle vastaa nimimerkille ”Yksi monista harmistuneista”, jonka kirjoitus koski yhteydenottoa Akaan hyvinvointikeskukseen. Kirjoitus julkaistiin paperilehdessä 19.6. ja verkkolehdessä 21.6. Voit lukea kirjoituksen täältä.

Pahoittelemme kirjoittajan hankaluuksia yhteydenotossa Akaan sosiaali- ja terveysasemalle.

Akaan sosiaali- ja terveysaseman lääkärin ja hoitajan vastaanottojen puhelinpalvelu on avoinna maanantaista torstaihin kello 8–16 ja perjantaisin sekä arkipyhiä edeltävinä päivinä kello 8–15. Linjalle voi jäädä jonottamaan tai jättää takaisinsoittopyynnön. Puhelinlinjoilla ei valitettavasti ole mahdollista jonottaa ennen kello 8.

Akaan puhelinpalvelussa on ollut parempi tilanne kuin vuosi sitten samaan aikaan, vaikka puheluita on ollut lähes 200 enemmän. Kesäkuussa puheluihin on pystytty vastaamaan keskimäärin 6,5 minuutissa. Takaisinsoittopyynnön jättäneille soitamme saman päivän aikana. Viime viikolla 12 puhelua soitettiin vasta seuraavana arkipäivänä.

Puhelinpalvelua hoitaa koko päivän ajan keskimäärin kolme hoitajaa. Lisäksi aamun ensimmäisen tunnin ajan, jolloin soittajia on yleensä linjoilla eniten, puheluihin vastaamassa ovat myös yksikön muut hoitajat, jotka muun ajan tekevät vastaanottotyötä.

Sosiaali- ja terveysasemalle voi ottaa yhteyttä myös digiklinikan kautta. Mobiilisovelluksella tai verkkosivujen kautta käytettävä digiklinikka on avoinna joka päivä kello 8–22.

Pahoittelemme, ettei kirjoittaja ole saanut luvattua kutsua vuositarkastukseen. Pyydämme häntä ottamaan yhteyttä omalle terveysasemalle terveydenhoitajalle tai sairaanhoitajalle, joka voi tarkistaa tilanteen. Myös OmaKannasta voi tarkistaa edellisen vastaanottokäynnin tekstin ja suunnitelman.

Anu Beadle

Osastonhoitaja

Vastaanottopalvelut

Akaan sosiaali- ja terveysasema