Risto Kalliainen pitää Akaa-Volleyn sponsorointia hyvän antamisena omalle paikkakunnalle

 

Leomuovin toimitusjohtaja Risto Kalliainen on ollut Akaa-Volleyn hallituksessa mukana seuran peustamisesta lähtien.

Leomuovi Oy:n toimitusjohtaja Risto Kalliainen Akaa-Volleyn hallituksessa seuran perustamisesta saakka. Vaikka oma ”pallon lätkiminen” onkin jäänyt Mulkuen kylän peleihin eikä Kalliainen tänä vuonna ole hallituksessa, hän haluaa olla toiminnassa mukana myös tukijana, koska näkee mestaruusliigan tärkeyden omalle yritykselleen ja Akaalle.

– Joukkueen arvon ymmärtäminen kasvaa koko ajan. Akaan uusi kaupunginjohtajakin on tuonut toimintaan aivan uuden vaihteen. Tietysti jos olisi enemmän varoja käytössä, tekemistäkin vielä olisi. Hallihan on pieni. Suurempaan halliin mahtuisi enemmän porukkaan. Tupahan on nyt kotipeleissä aina lähes täysi ja se tarkoittaa minusta sitä, että tulijoita voisi olla enemmänkin, sanoo Kalliainen.

– Toivoisin, että yrittäjät enemmänkin ymmärtäisivät liigajoukkueen merkityksen yritystoiminnan ja Akaan markkinoinnissa. Juuri tällaista me kaikki nyt tarvitsemme. Kotipelihän voi aivan hyvin olla osa vaikka yritystapahtumaa asiakkaille.

Leomuovi hakee tuellaan imagollista hyötyä yritykselleen. Lentopalloa voi Risto Kalliaisen mielestä seurata yrityksen asiakkaistakin, mutta lentopallolla ei sinänsä yrityksen tuotteita myydä.

– Se on ensisijaisesti hyvän antamista omalle paikkakunnalle, vaikka voihan toki näkyminen vaikuttaa ostamiseenkin – siihen viimeiseen päätökseen. Haluamme olla osaltamme mukana myös vaikuttamassa Akaan kehitykseen.

Tulevalla kaudella kotipelien palloja järjestelevien ja kenttää siivoavien nuorten paidoissa lukee Siivo, joka on Leomuovin uusin yrityshankinta. Yritysyhteistyön syvyyttä kuvaa sekin, että Akaa-Volleyssa hakkurina aikaisemmin pelannut Dmitri Borichev on tänään Leomuovin myyntipäällikkö.

Kotipelit ovat jo käsitteitä

Akaa-Volleyn kotipelit ovat saaneet huomiota lentopalloväen keskuudessa ja laajemminkin. Toijalan Monitoimihallissa kannustetaan voimakkaasti omia, vierailijaa unohtamatta.

– Onhan siellä ihan erityinen fiilis, josta on tullut paljon kiitostakin. Kotipeleistä tulee myös paikkakunnalle kivasti näkyvyyttä mediassa. Pelien fiiliksellä on myös merkitystä kaupungin ilmapiiriin. Nyt meillä on yhteistä ajateltavaa.

Erilaisia muovikomponentteja teollisuudelle valmistava Leomuovi Oy työllistää tällä hetkellä kokoaikaisesti 28 henkilöä. Tämän lisäksi yrityksessä on työvoimaa kausiluontoisesti. Kun yritykseen kuuluu myös Kankaanpäässä toimiva WM-Plast, niin konsernin palveluksessa onkin jo viitisenkymmentä henkilöä. Konsernin liikevaihto on 6,5 miljoonaa euroa.