Anniina Joela halusi parantaa oman kylän palveluja

Kehon Korjaamo aloittaa Kylmäkoskella

 

Anniina Joelan yritys Kehon Korjaamo avataan Kylmäkosken apteekin naapuriin ensi viikon perjantaina. Avajaiset jatkuvat lauantaille.

Anniina Joelan yritys Kehon Korjaamo avataan Kylmäkosken apteekin naapuriin ensi viikon perjantaina. Avajaiset jatkuvat lauantaille.

Toijalasta kotoisin oleva ja nyt perheineen Kylmäkoskella asuva Anniina Joela ehti olla kahdeksan vuotta kaupan alalla ja tehdä jooganohjaajan opintoja ennen kuin aloitti hierojakoulun viime syksynä. Ensi kesäkuussa hän valmistuu koulutetuksi hierojaksi Tampereen aikuiskoulutuskeskuksesta, mutta sitä ennen pitää tehdä opintoihin kuuluvat näytöt. Ne Joela tekee omassa yrityksessään, Kehon Korjaamossa, joka avataan Kylmäkoskella ensi viikon perjantaina.

– Olen aina halunnut yrittäjäksi, mutta ala selvisi vasta nyt. Minulle oli selvää, että perustan yrityksen Kylmäkoskelle, koska olemme asuneet tällä neljä vuotta, ja siinä ajassa ovat lähteneet monet palvelut kuten pankki ja posti.

Klassisen hieronnan lisäksi Kehon Korjaamosta saa intialaista päähierontaa sekä intialaista käsi- ja jalkahierontaa, kuivakuppausta, kuumakivihierontaa ja kinesioteippauksia. Personal trainer -palvelut käynnistyvät syksyllä. Yrityksellä on Millerin kauppakeskuksessa, Kylmäkosken apteekin naapurissa sadan neliön tilat, joihin Anniina Joela etsii vielä esimerkiksi kosmetologia kaveriksi ja täydentämään palveluja.

Yrityksen perustamisessa paperisodan määrää kasvatti se, että Joela ei ole vielä valmistunut hierojaksi. Kysymällä sai kuitenkin hyvin apua muun muassa Vaskesta.

Huillan Jukka on auttanut tosi paljon, ja tilitoimistosta olen saanut myös hyviä neuvoja.

Hierontatapahtuma on Anniina Joelan mukaan niin henkilökohtainen, että ihmiset eivät valitse paikkaa niinkään hinnan kuin hierojan mukaan. Varsinkaan silloin, kuin hieronnassa käydään säännöllisesti.

– Kokemus ja tilanne on tärkein. Ajattelin ensin, että toimisin kotona, koska kellarissa olisi hyvät tilat. Meillä on kuitenkin kaksi alle 4-vuotiasta lasta, eikä kukaan hierontaan tuleva halua siinä tilanteessa kuulla meteliä.

Ollessaan itse asiakkaana Joela kertoo menevänsä rentoutumaan. Yrittäjänä hän uskoo pitkäaikaisella palvelualan kokemuksella aistivansa, kuinka paljon asiakas haluaa esimerkiksi jutella hieronnan tai muiden hoitojen aikana. Asiakkaita hän uskoo saavansa monipuolisella ja hyvällä palvelulla.

– Hinnalla ei kannata lähteä kilpailemaan, koska se ei tuo kuin kokeilijoita.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?