Ilman sinua en ole mitään

Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa. Psalmi 83: 2

 

Anna minun nähdä sinut, kuulla äänesi, tuntea ikuinen voimasi. Monet sanovat: Ei sinua voi nähdä, tai ei ääntäsi voi kuulla. He mitätöivät voimaasi, niin kuin se olisi jotakin ohikiitävää. Kuitenkin se on ollut maailman luomisesta asti nähtävissä. Sen voi havaita teoissasi. Auta etten olisi niille sokea. Poista minusta kuurous. En halua menettää sinua. Haluan kuulla äänesi ja tuntea sinut. Ilman sinua en ole mitään.

 

Tutki minua Jumala, katso sydämeeni. Koettele minua katso ajatuksiini.

Katso olenko vieraalla, väärällä tiellä, ja ohjaa minut ikiaikojen tielle. Psalmi 139: 23, 24

Kestän kaiken hänen avullaan joka minua vahvistaa Fil. 4: 13

 

Olisinpa kuin odottava äiti. Marian lailla kuulisin sydämesi lyönnit. Luottaisin siihen mitä enkeli sanoi ja pitäisin kertomasi salaisuudet. Etkö sinä puhu minulle koska et luota minuun ! Haluaisin olla luottamuksesi arvoinen. Anna anteeksi petokseni. Uudista mieleni. Täytä se tuntemisesi tuoksulla. Anna sen levitä kaikkialle ja hälventää epäuskoni. Luo minuun uusi puhdas sydän ! Ilman sinua en ole mitään.

 

Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntee sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen. 2. Kor. 2: 15

Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle ! 2. Kor. 5: 17

 

Sanasi synnyttää elämää. Se luo jatkuvasti uutta. Armahda etten kadottaisi sanaasi. Auta tunnistamaan  se tämän ajan ilmiöistä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Anna sen paljastaa ajatukseni ja tehdä minusta seuraajasi, niin että kuulen ja erotan äänesi epäolennaisesta ja toteutan tahtoasi. Ilman sinua en ole mitään.

 

Lampaat seuraavat häntä, koska he tuntevat hänen äänensä. Joh. 10: 4

Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. Jumalalta ei voi salata mitään. Kaikki, mikä on luotu, on avointa ja  alastonta hänelle jolle meidän on tehtävä tili. Hepr. 4: 12,13

 

Tunnen kuinka suuri olet, kuinka ääretön onkaan viisautesi, kuinka rajaton rakkautesi. Pidän siitä kiinni ja pysyn sinussa. Luot ajatuksesi sydämeeni. Ilman niitä olisin kuin kuiva puu, joka lakastuu ja kuolee. Täytyn ikuisella voimallasi. Henkesi tuuli kannattelee siipiäni ja täyttää minut kuplivalla ilolla. Sinussa olen kaikki.

 

Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei astu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista tutkii sitä päivin öin. Hän on kuin puu vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan. Psalmi 1: 1-3

 

Nuoretkin väsyvät ja nääntyvät, nuorukaiset kompastelevat ja kaatuvat, mutta kaikki jotka Herraa odottavat saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy. Jes. 40:31

 

Raamattu ja Akaan kappalainen Tero Kuparinen

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?