6

Sosiaalisen median mahdollisuuksia esiteltiin Päivölässä

Some-kurssilaisia kuulolla. Kirsi Hirvosta (edessä oik.) kiinnosti muun muassa verkostoituminen. Pekka Niinikoski haluaa (takana oik.) lisää näkyvyyttä edustamalleen Suomen Tikkaurheiluliitolle.

Some-kurssilaisia kuulolla. Kirsi Hirvosta (edessä oik.) kiinnosti muun muassa verkostoituminen. Pekka Niinikoski haluaa (takana oik.) lisää näkyvyyttä edustamalleen Suomen Tikkaurheiluliitolle.

Päivölän Opistolla  etsittiin viime torstaina vastauksia kysymyksiin, miten hyödyntää sosiaalista mediaa eli somea markkinoinnissa, verkostoitumisessa ja yrityksen tai yhteisön tunnetuksi tekemisessä.

Kouluttajana toimi HAMKin markkinoinnin yliopettaja, kauppatieteiden tohtori Minttu Lampinen. Koulutukseen osallistui 14 eri yrityksissä ja yhteisöissä toimivaa asiasta kiinnostunutta lähialueelta.

Somen hyödyntämisestä on tullut voimakkaasti kasvava trendi markkinoinnissa ja se on muuttanut viestintää monella tavalla. Sosiaalinen media on mahdollistanut vuorovaikutuksen, joka on riippumaton käyttäjiensä maantieteellisestä sijainnista, ja se mahdollistaa nopean ja ajantasaisen viestinnän.

Kurssipäivän aikana osanottajat saivat mietittäväkseen melkoisen paketin erilaisia mahdollisuuksia. Esitellyksi tulivat niin yhteisöpalvelut Facebook, Twitter ja Linkedin kuin julkaisupalvelut Youtube, Slideshare, Pinterest sekä blogit.

Näkyvyyttä ja verkostoitumista

Kurssilla mukana ollut Suomen Tikkaurheiluliiton sihteeri Pekka Niinikoski sanoi tulleensa kuulemaan vinkkejä siitä, miten liitto saisi lisää näkyvyyttä.

– Sitä on pohdittu, että onko esimerkiksi Facebookissa mukana oleminen kannattavaa meille ja onko se kannattavaa yrityksille ja saisimmeko niitä enemmän mukaan. Kävin juuri aamulla Piippo Oy:llä, joka valmistaa tikkatauluja ja on meidän yhteistyökumppanimme. Toivomme heidän myös lähtevän mukaan Tikkaurheiluliiton sivuille.

Niinikoski toivoo, että nuoria tulisi lisää mukaan harrastukseen ja että seuratkin tekisivät omia nettisivuja, jotka toisivat lisää näkyvyyttä.

Kouluttaja Minttu Lampinen rohkaisi kurssilaisia ja yrittäjiä verkostoitumaan somen kautta ja sitä tuli kurssilta hakemaan Tawasta Technologies Oy:n toimitusjohtaja Kirsi Hirvonen.

– Täällä esitellyt palvelut ovat minulle aika tuttuja ennestään, mutta tulin hakemaan yleissivistäviä tietoja tältä kurssilta. Yrityksemme ERP-toiminnanohjausjärjestelmässä ovat kohderyhmänä yhteisöt ja järjestöt, ja teemme muun muassa webbisivuja heille. Mutta tulin tänne myös hakemaan mahdollisuuksia verkostoitumiseen, ja täällä onkin muutama, joiden kanssa ollaan jo yhteistyössä.

Some-päivän kouluttajana toimi HAMKin markkinoinnin yliopettaja, kauppatieteiden tohtori Minttu Lampinen.

Some-päivän kouluttajana toimi HAMKin markkinoinnin yliopettaja, kauppatieteiden tohtori Minttu Lampinen.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?