59 – 12 – 3

Profile Image of Akaan Aatami
28.05.2014 07:09

Akaan Aatami

Akaan kaupunki voitti pronssia Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa. Tulokset julkistettiin vastikään Vaasassa. Vaasa kertoo kaikelle kansalle, että se on Suomen aurinkoisin paikkakunta, siellä ollaan terveitä ja onnellisia.

Ollaan mekin Akaassa nyt onnellisia. MakeeAkaa, koko kaupungin alueen kattava järjestelmällinen kaupunkimehiläistarhaus, on kaiken perusta. Hunajan ympärille rakentui jo viime kesäksi kelpo ohjelma kuhnureineen, sinkkutansseineen ja hulinoineen. Asiallista asiaa ja koulutusta oli myös tarjolla.

Kolmas sija Helsingin ja Espoon jälkeen on raudanluja saavutus. Se kannustaa ja innostaa jatkamaan. Tiedän, että tulevan kesän tapahtumaa varten on tehty ja paljon. Pörinääsiis  lisää! Ottakaa yhteys Sini Kantolaan kaupungintalolle – yhdistykset ja yritykset varsinkin. Mukaan vaan kukainenkin omalla omintakeisella tavallaan.

Kaikki sujui kuinStrömsössä. Sekin on Vaasassa. Jos jotain puutetta havaitsin, niin tapahtumien vaikutuksia tavataan nykyisin mitata sosiaalisen median vilkkauden perusteella: tärkeitä ovat tykkäykset, bloggaukset, twiitit ja jaot. Niitä meillä ei vielä ollut riittävästi.

Valinnan tekivät viestinnän ammattilaiset. Paikalla olleiden kanssakilpailijoiden ja median edustajien mielestä Akaan olisi pitänyt voittaa. Esityksen raikkautta ja huumoria kiiteltiin erityisesti. Sopikaamme siis niin, että Akaa oli lehdistön ja kanssakisailijoiden ihannekunta! Ei huano.

Julkisuutta ja kontakteja tuli saman tien. Helsinkiläiset ja eteläpohojalaaset lupasivat tulla oikein käymään, Kuntalehti ja pari muuta mediaa ehti jo hehkuttaa verkkosivuillaan. Siinä se soi taas Akaan hyvä kello.

13 000 euron arvoinen medianäkyvyys tulevaisuudessa ei ole mikään nakkiraha. Suurimman duunin on puurtanut kaupungin markkinointisihteeri. Uurrastus palkittiin! Kiitos!

Saavutuksen arvoa nostaa se, että kilpailijoita oli kaikkiaan 59 kappaletta ja tasokkaita kaikki. Vaasassa mukana oli 12 parasta.

Hunajaideaa on syytä jalostaa. Siitä on brändiksi. Se on niin omaleimainen, että toista ei hevin tule. Se on erottuva ja myönteinen niin ekologiselta kuin terveysteemankin kannalta. Sekä ekologisuus että hyvinvointi ovat lähitulevaisuuden kuumia trendejä. Tartutaan nyt asiaan. Nyt on oikea momentum – hetki. Osaammeko tarttua siihen?

Näkymää näkyvissä

Vihertävän vehertävän kaupunkimme toinen kesäinen vetonaula Näkymä ympäristötaidetapahtuma tekee tuloaan kovaa vauhtia. Viralliset avajaiset ovat 13.6. Nahkialanjärven rannankehdossa. Perjantai ja kolmastoista päivä, onnea!

Vuoden teema on Näkevän sokeus. Jokaiselle löytyy tästä varmaan ajatuksenjuuria ja tulkintoja. Kuljemme usein ohi iloa tuottavista asioista tai ihmisistä, kun sokeudeltamme, kiireeltämme tai kenties ynseydeltämme emme näe.

Niin näkkyy sano sokkee, kun putos sillalta jokkee! Oliko se Nahkialansilta? Katsokaa eteenne.Nää hunajat ja näkymät on vaan niin pro!

Maamerkiksi

Valkeakosken kaupunki sijoitti jalkapallon Jutikkalan risteykseen jokin aika sitten. Hattula pisti panssarit asemiin motarin mäkeen. Pantasko me ison iso hunajapurkki  vai perätikö pörräävä pesä ABC:n pylonin huipulle?

Kyllä osuuskauppa siihen suostuisi, kun vaan joku silmäätekevä kaupungilta tohtisi kysyä. Kukas menis?